domingo, 10 de janeiro de 2010

Future of the Library / Futuro da Biblioteca

What should libraries do to become relevant in the digital age?

They can't survive as community-funded repositories for books that individuals don't want to own (or for reference books we can't afford to own.) More librarians are telling me (unhappily) that the number one thing they deliver to their patrons is free DVD rentals. That's not a long-term strategy, nor is it particularly an uplifting use of our tax dollars.

Here's my proposal: train people to take intellectual initiative.

Once again, the net turns things upside down. The information is free now. No need to pool tax money to buy reference books. What we need to spend the money on are leaders, sherpas and teachers who will push everyone from kids to seniors to get very aggressive in finding and using information and in connecting with and leading others.


Seth Godin and Mike Eisenberg and me on the Future of the Library:
by Joyce Valenza voice

Que devem fazer as biblioetcas para se tornarem relevantes na era digital?
Podem sobreviver como repositórios de base comunitária para livros que os indivíduos não querem possuir (ou para obras de referência que não podemos pagar). Cada vez mais bibliotecários me dizem (infelizmente) que aquilo que mais entregam aos seus utilizadores não passa de aluguer gratuito de DVDs. Não s etrata de uma estratégia de longo prazo, nem é uma alicação particularmente exigente do dinheiro dos nosso impostos.
A minha proposta é esta: formar gente para que assuma iniciativa intelectual.
Uma vez mais, a rede vira as coisas de cabeça para baixo. A informação agora é grátis. Não épreciso ir buscar dinheiro dos impostos para c0m+parar obras de referência. Em que precisamos de aplicar dinheiro é em líderes, pastores guias (sherpas) e professores que hão-de levar todos, das crianças aos seniores, a se tornarem muito agressivos na pesquisa e na utilização da informação e na conexão entre si, e na mobilização de outros.
pela voz de Joyce Valenza.
"

Sem comentários: